2.000 pizzes solidàries

Twitter, un concurs i un hashtag. El necessari per crear un giving-repte viral del qual tothom durant els últims dies. Va començar la setmana passada amb un tuit de Telepizza: “Concurs 100 #PizzesGratis. Què faries per ser el primer a provar la nova Telepizza Barbacoa Quart de Lliura? Respon de manera original i divertida seguit de #GanesDeTelepizza. 3…2…1… SORT!”.

I a partir d’aquí, el repte va donar molt de si.

La unió, iniciativa i pressió dels usuaris van fer que la companyia acceptés el repte

El tuit va despertar i convertir en protagonistes a milers d’usuaris que es van unir per una causa social: ajudar a les persones sense llar, donant-los 100 pizzes. I així va ser. La unió, iniciativa i pressió dels usuaris, ONG i inclús empreses com Cabify, Iberdrola, Mastercard, Ecoembes… van fer reaccionar a Telepizza i acceptar el repte. La companyia va obrir un compte de PayPal durant dos dies on es van recaptar més de 10.000€ destinats a 2.244 pizzes.

Iniciatives així demostren com mitjançant les xarxes socials, es desperta l’esperit solidari de les persones i s’involucra a un grup unit i conscienciat per les causes socials. No us sembla genial, givers?