Empreses amb ànima #GivingTuesday

En els 4 anys que porta #GivingTuesday al nostre país, han estat moltes les empreses que han decidit incorporar la solidaritat en el seu negoci. Un gran exemple són dos dels promotors del moviment, DKV i Schneider Electric.

DKV cada any llança un repte per als seus clients i empleats. Per a aquesta edició, #DKVGivingTuesday agafa els finalistes del seu programa Tú decides 2019, la XIV Convocatòria d’Ajudes Socials de Salut. D’entre aquests finalistes, a les 4 primeres entitats que més recaptin en el període establert, DKV els iguala les donacions aconseguides (fins a 2.000 €). Així, motiven als seus empleats i clients a moure’s per una causa social i realitzen una acció de matchfunding coordinada amb migranodearena.org.

Schneider Electric aquest any implica a totes les seves seus a escala global a través de diferents projectes i accions amb la finalitat d’involucrar a professionals de tot el món.

Unes altres de les empreses que ens han escrit per explicar-nos què fan en motiu #GivingTuesday són ARAG i Wapsi.org.

En ARAG fan una campanya interna de recollida d’aliments, joguines i roba durant tot el mes de novembre i finalitza el 27 de novembre, per #GivingTuesday. L’empresa compta amb ambaixadors/as solidaris/as (treballadors/as de Barcelona i Madrid) que s’encarreguen d’organitzar i gestionar la campanya.

Les joguines els donen a “La casa dels Entremesos”, la roba a la Fundació “Foment i Treball” i a través de donacions econòmiques fan una gran compra d’aliments conjunyeix per a la Fundació “Foment i Treball”. Amb tot, incentiven la participació dels empleats i es posen el repte d’aconseguir millorar els resultats de la campanya de l’any anterior, així com difondre la causa i el moviment.

Wapsi és un exemple diferent, el seu model de negoci ja inclou la solidaritat de forma intrínseca: converteixen les compres en línia en compres solidàries de forma gratuïta, és a dir, per cada compra que fas a través de la seva plataforma, ells reben una comissió que transformen en una aportació solidària per l’ONG i causa que escullis.

Així, quan organitzes les teves vacances, compres unes sabates noves, un llibre o simplement fas una reserva en el teu restaurant preferit un % del que pagues es destina a l’ONG que tu vols, sense que a tu et costi ni un cèntim més.

Impulsen la solidaritat des del seu sector.

Totes aquestes iniciatives tenen en comú que impulsen la solidaritat des del seu sector, unint les seves forces en motiu #GivingTuesday i donant visibilitat a causes i persones amb ganes de construir un món millor. Però segur que no són els únics i que hi ha moltes formes de col·laborar. Quin és la teva?