Fer créixer les donacions per fer un món millor

Givers, avui us portem una giving-iniciativa que segurament heu sentit aquests dies: les giving-conferències. Seguim emocionats després del seu èxit a Barcelona i a Madrid i per això volem explicar-vos el seu desenvolupament per si no veu tenir l’oportunitat d’assistir. A més, ja podeu veure la conferència completa de Barcelona al nostre canal de Youtube.

vam conèixer als líders mundials del #GivingTuesday, l’Asha Curran i el Henry Timms.

El passat 22 de juny al Palau Macaya de Barcelona i el 23 de juny a l’Impact Hub de Madrid vam conèixer als líders mundials del #GivingTuesday, l’Asha Curran i el Henry Timms, qui ens van explicar com va néixer el moviment solidari, com funciona a altres països del món i les seves millors experiències al llarg de tots aquests anys.

Les jornades van començar amb la intervenció de Juan Mezo, director de Valores & Marketing i Ricard Valls, director de Zohar, ambdós impulsors del moviment a Espanya. A menys de sis mesos per a la 3a edició del #GivingTuesday Espanya, els líders espanyols van presentar el funcionament del moviment, els resultats de l’any anterior i les organitzacions promotores que ho fan possible. A més, van anunciar les formacions que realitzaran durant el mes de setembre per les diferents ciutats espanyoles, amb la finalitat d’ensenyar a captar fons a petites, mitjanes i grans empreses.

Seguidament, Henry Timms, director de l’organització 92Y i fundador del moviment mundial va continuar donant a conèixer projectes amb èxit del #GivingTuesday, a més de destacar el poder de la mobilització dels ciutadans, qui avui dia, decideixen a la societat. A continuació, Asha Curran, directora d’Innovació de l’organització 92Y i també líder mundial del moviment va presentar diferents giving-iniciatives com per exemple, sinergies entre zoològics (GivingZooDay), propostes de diverses universitats (GivingBlueDay) i inclús giving-històries protagonitzades per dones que han patit violència de gènere o que acaben de sortir de la presó i reben roba per assistir a les seves entrevistes de feina (GivingShoesDay). Totes elles, una inspiració per a unir-se al moviment. Així mateix, va explicar com grans partners com Facebook, Google, Pay Pal i Microsoft amb les seves pròpies campanyes ja formen part del #GivingTuesday.

l’objectiu principal del moviment: “fer un món més solidari”.

Ambdós van transmetre la seva il·lusió a tots els assistents mitjançant anècdotes i la seva experiència en el món de la solidaritat i van destacar l’objectiu principal del moviment: fer un món més solidari. El #GivingTuesday no ha de ser un únic dia, ha de ser una oportunitat perquè, tant organitzacions com persones, aprenguin les unes de les altres i vagin més enllà, promovent l’acció de DONAR durant tot l’any.

Les jornades  van finalitzar amb l’entusiasme i les diverses preguntes dels assistents, qui van poder donar la seva opinió i reflexionar sobre el moviment i el seu impacte a la societat.