La primera app de moda sostenible

Cada vegada són més les iniciatives solidàries que descobrim des de #GivingTuesday. Ethical Time és una app de moda sostenible, un punt de trobada entre marques de moda ètica i els consumidors. El seu fundador, Ignasi Eiriz, un jove emprenedor que aposta per les iniciatives socials per canviar les coses, ens dona les claus per portar a terme el nostre projecte solidari amb èxit.

Un punt de trobada entre marques de moda ètica i els consumidors.

Com va començar Ethical Time, la primera app de moda sostenible?

La idea sorgeix quan un dia buscant marques de roba que complissin amb els meus valores, em vaig adonar del difícil que era trobar-les. En el meu entorn em preguntava on podia comprar la seva roba, perquè no tenia temps per dedicar-ho a tota aquella investigació que jo estava fent. Vaig descobrir que no hi havia cap eina que posés en contacte a les persones que volen comprar de manera responsable i a les petites marques. Així és com va néixer Ethical Time.

#GivingTuesday és un moviment ideal per donar a conèixer la teva proposta.

Ethical Time va començar el seu projecte amb una campanya digital. Quins consells donaries a qui vol recaptar fons a través de donacions online?

El primer consell és difondre la campanya, que la conegui principalment el teu entorn. Has de tenir clar el primer objectiu que vols aconseguir els primers dies, almenys un 20%. El que més funciona és el boca a boca, no només aconseguir que una persona conegui el teu projecte sinó que s’entusiasmi, que el senti seu i el comparteixi. Per això, és important pensar en quines de les teves idees connectaran més amb els altres i com explicar-les.

L’app ha aconseguit una gran difusió als mitjans de comunicació. Com ho vau aconseguir?

Vam començar sense cap contacte, només comptàvem amb el suport d’un professor de la universitat. Primer, vaig fer un estudi de a quins mitjans els podia interessar donar-nos difusió. El que has de saber és que no aconseguiràs sortir a televisió, si abans no has sortit al diari de la teva ciutat. Crec que #GivingTuesday és un moviment ideal per donar a conèixer la teva proposta perquè tots els mitjans busquen publicar accions socials. El que han de fer els petits projectes és fer-se el seu lloc en aquesta gran ocasió.

Així és giver, tu també pots engegar la teva iniciativa social. Puja-la a www.givingtuesday.cat i mostra’ns el teu esperit solidari aquest 27 de novembre.