Preguntes freqüents

Què és el #GivingTuesday?

El #GivingTuesday és un moviment mundial que promou accions solidàries. Aquest 2017 es realitza el 28 de novembre, dia en què s’anima a totes les persones a col·laborar amb projectes solidaris o realitzar accions per fer d’aquest món, un món millor. La idea va néixer als EUA com a alternativa al Black Friday i Cyber Monday, orientats a les compres de Nadal. El 2015 van participar 35.000 organitzacions de 72 països convertint aquest dia en una celebració mundial de la generositat.

Com funciona el #GivingTuesday?

La campanya es basa en donar a conèixer accions i iniciatives solidàries per a que persones, organitzacions i empreses s’animin a col·laborar als projectes. Es tracta de comunicar, compartir i contagiar l’entusiasme a través de les xarxes socials (#GivingTuesday) i qualsevol altre mitjà que tinguem a l’abast. I, sobretot, es tracta de donar.

Quan és el #GivingTuesday?

El #GivingTuesday se celebra el primer dimarts després del quart dijous de novembre, aquest 2017 serà el 28 de novembre.

Aquesta curiosa data es deu al seu naixement als EUA: el quart dijous de novembre és Acció de Gràcies. El Black Friday i Cyber Monday es realitzen el primer divendres i dilluns després d’Acció de Gràcies, respectivament. En conseqüència, #GivingTuesday és el següent dimarts.

Quin és l’objectiu del #GivingTuesday? 

L’objectiu és que l’altruisme tingui un dia per a ser celebrat a tot el món, i també que:

  • Les persones siguin conscients de la importància de donar, d’ajudar-nos els uns als altres i de com podem fer-ho, tant al nostre entorn més proper com en qualsevol part del món.
  • Les organitzacions socials i fundacions puguin difondre el seu treball a un públic compromès que pugui acompanyar-los la resta de l’any.
  • La societat es mobilitzi i incorpori les diferents formes de donar i d’ajudar-nos els uns als altres per a que aquestes accions es segueixin difonent i multiplicant durant tot l’any.

Qui pot participar-hi?

Qualsevol! Persones, famílies, organitzacions socials, escoles, universitats, institucions públiques i empreses. Tots podem contribuir de moltes maneres al #GivingTuesday: fer una donació econòmica, col·laborar com a voluntaris en alguna activitat, donar sang, aliments, articles de segona mà, etc.

Les organitzacions i fundacions poden sumar-se com a participants oficials del projecte, i també les empreses, escoles, organitzacions o qualsevol grup de persones que es comprometi a realitzar alguna acció concreta associada amb aquest dia pot registrar-se i donar a conèixer el seu projecte.

Suma’t al #GivingTuesday.

Les organitzacions socials poden rebre donacions a través del #GivingTuesday?

Sí, les organitzacions socials poden rebre donacions enllaçant als seus portals web o a través de la plataforma associada migranodearena.org.

El portal givingtuesday.es recaptarà fons?

No, el #GivingTuesday és només una plataforma de difusió d’un concepte, un espai que busca donar visibilitat a aquest moviment i a les organitzacions i projectes que s’hi han inscrit. Les donacions aniran a parar directament a les pròpies ONGs inscrites a la campanya a través dels seus propis portals o de migranodearena.org.

Com puc difondre el #GivingTuesday?

De moltes maneres, perquè qualsevol forma de difusió és importantíssima per mobilitzar accions solidàries en aquest dia:

  • Segueix-nos i menciona #GivingTuesday a les xarxes socials i convida a tothom a sumar-s’hi.
  • Comparteix les idees i projectes d’organitzacions a www.givingtuesday.es per donar-los a conèixer als teus seguidors.
  • Explica als teus amics i companys de feina que el #GivingTuesday ja està en marxa al nostre país.

Twitter GivingTuesdayES Facebook Giving Tuesday ES Instagram givingtuesdayes Youtube Giving Tuesday ES Giving-blog

Què és el Grup Promotor?

El Grup Promotor és el grup de persones i organitzacions responsables de la difusió del moviment. L’objectiu del grup és promocionar el concepte entre els ciutadans del seu país o ciutat, i convidar a la major quantitat d’ONGs, empreses i actors socials a sumar-s’hi.