Què és #GivingTuesday?

#GivingTuesday és un moviment global que vol incentivar i multiplicar les bones accions de les persones. L’objectiu és dedicar un dia a tot el món a celebrar l’acció de donar, ja siguin aliments, diners, temps (voluntariat), objectes de segona mà, etc.

#GivingTuesday és el dia 28 de novembre, un dia mundial dedicat a donar i col·laborar amb causes socials.

Utilitzant el hashtag #GivingTuesday com a instrument per difondre aquesta idea a les xarxes socials, es busca mobilitzar a tots els ciutadans, famílies, organitzacions i empreses per a que contribueixin en aquest dia mundial de la donació, que aquest any es celebra el 28 de novembre.

En aquesta web hi trobaràs totes les iniciatives i projectes amb els que pots col·laborar, així com idees per ajudar-nos a difondre el #GivingTuesday a través de les xarxes socials (Twitter, Facebook i Instagram) i en el teu entorn familiar o de treball.

Col·labora amb GivingTuesday i descobreix la inigualable sensació de donar!

Imagen de una parte de un globo terráqueo de papel

Historia

La idea del #GivingTuesday va sorgir de l’ONG 92Y Street de Nova York, dedicada durant més de 100 anys a les obres socials, i de la Fundació de les Nacions Unides, que ha aportat la seva experiència en l’estratègia i la difusió de projectes solidaris.

Al 2012 es crea als Estats Units el moviment #GivingTuesday (dimarts per donar) com a alternativa als dies previs, coneguts com a Black Friday i Cyber Monday, que promouen compres abans del Nadal. Durant la seva primera edició, milers d’organitzacions i persones es van unir per col·laborar en accions solidàries.

El primer any a Espanya es van recaptar més de 400.000 € destinats a 264 projectes socials

Al 2014 #GivingTuesday va créixer i es va expandir a altres països (Canadà, Austràlia, Singapur), començant a convertir-se en un moviment global. I va néixer la seva versió en espanyol, Un Día Para Dar, als països de llengua castellana. Es va consolidar a nivell mundial i més de 35.000 organitzacions de 68 països van participar en la campanya, aconseguint un gran impacte als mitjans gràcies al volum dels projectes llançats, la captació de fons i les hores de voluntariat dedicades.

#GivingTuesday va arribar per primera vegada a Espanya a l’any 2015, aconseguint un total de 405.000 € destinats als més de 260 projectes socials que van participar. A més, en aquesta primera edició es va aconseguir que la solidaritat mogués a 982 persones que van donar sang per primera vegada. El moviment va tenir una repercussió en mitjans molt elevada i va aconseguir ser trendic topic durant 5 hores.

Com puc col·laborar?

  • Col·labora amb les iniciatives solidàries: ja sigui com a persona, organització o empresa, consulta el llistat projectes actuals en els quals pots participar.
  • Crea o afegeix el teu projecte: pots engegar la teva pròpia acció solidària amb la teva família, amics, companys de treball o de classe. Registra’t a givingtuesday.cat i crea el teu projecte.
  • Ajuda a difondre la iniciativa a través de les xarxes socials: segueix-nos a Twitter, Facebook i Instagram i comparteix la teva iniciativa a les xarxes socials utilitzant el hashtag #GivingTuesday per donar visibilitat al projecte i animar al fet que altres persones, empreses i organitzacions al fet que col·laborin.

Twitter GivingTuesdayESFacebook Giving Tuesday ESInstagram givingtuesdayesYoutube Giving Tuesday ESGiving-blog

Per a més informació entra a Col·labora.

T’ajudem

En aquesta web trobaràs idees per a famílies, escoles, universitats i empreses que vulguin posar en marxa una acció solidària, i recomanacions que t’ajudaran a promoure la teva acció (vídeos, campanyes de crowdfunding, mitjans de comunicació, etc.).

365 dies a l’any per donar

#GivingTuesday ha de ser el punt de partida per seguir donant i promovent la donació els 365 dies de l’any.

El #GivingTuesday és una festa global per compartir la nostra generositat amb les persones que ens envolten, per ajudar-nos els uns als altres i predicar amb l’exemple. Però sobretot ha de ser el punt de partida per seguir donant i promovent la donació els altres 365 dies de l’any.

Socis estratègics

A Espanya aquesta campanya està impulsada per un grup promotor de més d’una desena de fundacions i organitzacions socials, de cooperació internacional, medi ambient, recerca i cultura.

L’organització de #GivingTuesday està a càrrec de Zohar Consultoría & Marketing Social i Valores & Marketing, dues empreses especialitzades en captació de fons, fundacions i RSC.

 

Si tens qualsevol dubte contacta amb l’equip #GivingTuesday escrivint a info@givingtuesday.es.