Solidaritat Viral

Aquesta setmana, els dos dels nostres protagonistes es diuen Jordi Pascual, pare i fill. Jordi Pascual pare portava 10 anys lluitant per trobar feina, però l’èxit no va arribar fins que el seu fill va decidir actuar i utilitzar els seus coneixements digitals per crear un projecte que li donaria al seu pare una nova oportunitat.

Contracta al meu pare narra la història de milers de persones en aquest país

“Contracta al meu pare” és el nom que porta aquesta campanya, formada per un vídeo que s’ha fet viral i una pàgina web que podeu trobar aquí.

“Un curtmetratge per reflexionar sobre la precarietat laboral i la crua realitat de l’ocupació a Espanya. Però no és només una denúncia social, també és la història real d’una gran persona, del meu ídol, del meu referent, del meu pare”.

Jordi Pascual pare sempre va treballar en el sector financer, però després de la crisi, moltes empreses van tancar, van acomiadar a gent o externalitzaren els serveis financers. Des que es va quedar sense feina, va començar una recerca diària que el portaria a alguna entrevista. Però mai va tenir èxit, i la principal causa d’això era la seva edat.

Després de la viralització de “Contracta al meu pare”, en tan sols un parell de mesos Jordi Pascual ha obtingut 15 ofertes de treball en ferm i ha assistit a 30 entrevistes. Així que no només podrà estar tranquil fins a la seva jubilació, sinó que també ha pogut escollir entre les diferents ofertes i podrà treballar del que se li dona bé.

Amb tot això, Jordi Pascual fill ha rebut molts emails i s’ha adonat de la quantitat de persones que es troben en la mateixa situació o pitjor, el que l’ha portat a planejar la possibilitat d’utilitzar aquest fenomen viral per ajudar a moltes altres persones com el seu pare.

Ell ens ensenya que és important anar més enllà, no quedar-se de braços plegats i caminar cap a la meta. Tot esforç i treball dur sempre obtindrà la seva recompensa. A més, el món està ple de persones que sempre estaran disposades a donar un cop de mà.