Tot és digital i les donacions, també!

De la mà de la nostra plataforma oficial de donacions, migranodearena.org, us portem una història diferent. Més que una història, és una realitat que ve acompanyada de giving-exemples d’èxit.

Ja heu de saber que el comportament dels donants ha canviat i que actualment tots hem de canviar el xip i adaptar-nos a aquest nou paradigma on els “Givers” ja no estan satisfets sent merament socis.

La tecnologia juga un paper molt important en aquesta interacció entre societat i les organitzacions i, davant del gran avanç tecnològic, s’ha d’apostar fortament per la digitalització de la captació de fons a través del crowdfunding i les donacions online. Solament com a dada, en 2017, es van recaptar més de 101.000.000 € gràcies al crowdfunding! (Estudio del crowdfunding en España 2017, Universo Crowdfunding).

L’any passat, migranodearena.org va acollir 159 campanyes liderades per organitzacions, que van recaptar més de 129.000 € per als seus projectes.

Des de #GivingTuesday, i des de les Formacions que estem impartint aquestes dues setmanes, convidem a organitzacions que no estan explotant el crowdfunding com a via de finançament al fet que ho posin en pràctica aprofitant l’onada de solidaritat que aporta el moviment. L’any passat, migranodearena.org va acollir 159 campanyes liderades per organitzacions, que van recaptar més de 129.000 € per als seus projectes. La plataforma ofereix des de la primera edició del moviment que les organitzacions puguin iniciar-se en la digitalització de la captació de fons que, juntament amb la mobilització del moviment, provoca que l’esforç de tots es converteixi en donacions.

És així com des d’ambdues plataformes hem pogut veure com petits i grans projectes veien la llum gràcies al suport ciutadà a través del crowdfunding. Però què millor que donar exemples reals a tot el que us expliquem.

La campanya de GivingTuesday de Nexe Fundació anava dedicada a aconseguir fons per a la compra de dues cadires adaptades que ajudin a nens/as amb pluridiscapacitat a aconseguir una major estabilitat motriu. Amb un cost d’1.300 € per cadira, Nexe Fundació va aconseguir tres noves cadires gràcies a una bona campanya de comunicació dirigida a la seva base social. Aquí pots veure la seva campanya.

D’altra banda, la campanya “Un hogar lejos de casa” de Fundació Josep Carreras va aconseguir recaptar 12.845 € dedicats al manteniment d’un dels seus pisos d’acolliment situats prop d’hospitals de referència. Aquests pisos acullen a pacients i familiars després d’un trasplantament de medul·la per facilitar les visites a l’hospital després de l’operació.

Dues campanyes diferents, amb objectius diferents però que van saber aconseguir les claus de l’èxit.

Dues campanyes diferents, amb objectius diferents però que van saber aconseguir les claus de l’èxit. I tot gràcies a una bona digit alització de la seva campanya!

Queden aproximadament 2 mesos perquè arribi #GivingTuesday el 27 de novembre, i us animem a iniciar la vostra organització al crowdfunding perquè aquest any siguin molts més els projectes que aconsegueixin els seus objectius!

Ens encantaria tenir la teva organització entre els nostres exemples d’èxit per la 5a edició així que, a què esperes per iniciar la teva campanya de crowdfunding?