Aprofita les xarxes socials per donar a conèixer el teu projecte de Giving Tuesday

Una de les principals inquietuds que tenim a l’hora de començar un projecte d’aquestes característiques és com donar-nos a conèixer. Avui dia podem trobar diferents maneres, sense necessitat de fer un desemborsament econòmic, de comunicar les accions que estem duent a terme. Tot això és gràcies a les xarxes socials i les facilitats que ens ofereix a l’hora de comunicar-nos amb persones i comunitats.

 

Són diverses les opcions que tens per donar a conèixer el teu projecte, és per això que t’explicarem què pots fer per a treure el màxim profit possible a les teves xarxes socials i així difondre allò que vols fer.

 

Navega per les xarxes

 

És important conèixer què és el que fan amb les seves xarxes socials totes aquelles persones que poden tenir interessos semblants als del teu projecte. Per exemple, si el teu projecte es basa en recaptar fons per a ajudar a refugiats, et recomanem que busquis comptes amb aquests interessos. Poden ser comptes personals o comptes corporatius. A partir d’aquí, és important que investiguis que solen publicar, quins tipus d’etiquetes utilitzen, quins comptes solen seguir. En definitiva, has de conèixer la comunitat a la qual vols dirigir-te.

 

En el cas de Giving Tuesday, podràs fer ús de l’etiqueta #GivingTuesday amb la qual podràs millorar el teu abast i fer arribar la informació sobre el teu projecte a totes aquestes persones que coneguin aquest moviment, busquin projectes per a secundar o simplement vulguin buscar informació sobre el seu funcionament. Ja sigui mitjançant l’ús de Twitter, Instagram o Facebook.

 

Planifica les teves publicacions

 

Una vegada tinguis clar això, és hora d’elaborar un pla de xarxes. Cada quant es realitzarà una nova publicació? Quin tipus de contingut vull publicar? A qui vull dirigir-me? Una recomanació que et fem és planificar tot això utilitzant, per exemple, una taula de excel. D’aquesta manera tindràs tots els teus posts ordenats i podràs tenir un major abast sobre el que has parlat o que et falta per comunicar.

 

És important tenir una organització de totes les accions comunicatives que vagis a realitzar. A més, et recomanem fer un seguiment de les interaccions dels usuaris amb les teves publicacions per conèixer què pot ser més útil a l’hora de realitzar els diferents posts.

 

Si mai has experimentat amb l’anàlisi de mètriques en xarxes socials, no et preocupis. Avui dia, la majoria de plataformes compten amb un apartat d’analítica totalment gratuït. A més, resulten molt intuïtius, pela qual cosa no tindràs cap mena de problema sobre aquest tema. Com pots veure, no és necessari un desemborsament econòmic per a donar a conèixer el teu projecte.

 

Interactua amb altres comptes

 

Ara que coneixes com organitzar les teves xarxes per a poder treure’ls un rendiment alt. Toca interactuar amb els diferents usuaris que es troben a les diferents plataformes. Com hem comentat abans, és important fer una cerca prèvia per a saber quins comptes o usuaris tenen interessos comuns. A partir d’aquí, et recomanem que interactuis amb ells. Pot ser en forma de “m’agrada”, comentant o compartint les seves publicacions.

 

D’aquesta manera, aconseguiràs donar-te a conèixer dins de la comunitat i podràs aconseguir que un número més gran de gent sàpiga sobre el teu projecte. Això et donarà més opcions a l’hora de poder recaptar fons per a poder dur-ho a terme.

 

Les xarxes socials són el company perfecte per a poder donar veu al teu projecte, no dubtis a fer ús d’elles!

 

PD. Aprofita el contingut de #GivingTuesday per a les teves creativitats i textos!