Petites accions que comporten grans canvis #GIVINGTUESDAY

Sempre que ens parlen de col·laborar en campanyes per a contribuir a causes socials, solen aparèixer diverses idees pel nostre cap. Serà suficient amb el que aporto? Realment val la pena? Tinc una bona idea, però podré fer-la arribar a molta gent? És normal pensar que les nostres accions poden semblar petites si les comparem amb grans empreses o grups grans de gent. Però precisament el valor es troba en totes aquestes petites accions, que sumades poden fer créixer l’onada de manera considerable.

 

És per això, que t’animem a començar un projecte per a poder fer front a aquelles necessitats socials que et preocupen. No importa si ets empresa o particular, si no tens experiència prèvia ni un gran abast. L’important és aportar per a fer créixer aquest moviment. Si tens una idea, però no saps com dur-la a terme, nosaltres t’ajudem. El procés és molt senzill i no té cap mena de complicació!

 

Aprofita els recursos gratuïts que t’ofereix Giving Tuesday

 

Ara que ja coneixes com començar el teu projecte, és hora de plasmar la teva idea sobre el paper. En el cas que no tinguis del tot clar com començar a col·laborar, no et preocupis, tenim una solució! En el nostre apartat de recursos comptem amb un kit d’idees amb el que podràs inspirar-te.

 

Si ets una persona que no té experiència prèvia a l’hora de executar projectes d’aquest estil i tens dubtes sobre com començar, tenim coses per a tu. Podràs trobar webinars amb els quals aprendràs a fer ús d’accions digitals efectives per a la teva campanya o a crear històries per a construir un relat a través de la teva campanya.

 

Un dels aspectes que més maldecaps pot donar-te a l’hora de crear un projecte, és trobar aquells recursos que puguin ajudar-te a promoure la teva acció. Si tens dubtes sobre com emprendre el teu projecte, et deixem aquest  full de treball per a establir les bases. Gràcies a aquest document podràs marcar els objectius de la teva campanya i l’estratègia a seguir.

 

Recordar que és molt important que pensis en un claim i en una imatge de campanya per a poder tenir un major impacte. Respecte a això, podràs trobar imatges, textos i material de tota mena en l’apartat de recursos per a poder utilitzar-los com vulguis i fer volar la teva imaginació.

 

El següent pas és crear el teu landing page perquè aquelles persones que vulguin participar en el teu projecte, puguin fer-ho sense cap mena de complicació. Si no disposes d’una web per a poder crear la teva landing page, no passa res. Podràs fer-ho a través de les plataformes migranodearena o stockcrowd. Una vegada tinguis la teva landing ja creada, és el moment de pujar-la a la pàgina de Giving Tuesday i començar a publicitar el teu projecte a través dels teus canals.

 

Això últim és molt important, cal comunicar el projecte i fer ús dels canals disponibles. Avui dia podràs trobar moltes maneres de fer-ho, però sense cap dubte, les xarxes socials són un aparador perfecte per a donar a conèixer allò en què estàs treballant. És per això que et recomanem compartir i difondre el teu projecte a través de les diferents plataformes. D’aquesta manera veuràs com augmentaràs el teu abast. A més, amb l’etiqueta #GIVINGTUESDAY podràs donar a conèixer el teu projecte dins de la comunitat. T’animem a participar!

 

Una vegada ja tens tot això fet, ja podràs compartir la teva campanya a través de la pàgina de GivingTuesday, a continuació t’expliquem com fer-ho:

 

Registra’t per a compartir la teva campanya

Un pas important per a poder compartir el teu projecte en #GIVINGTUESDAY és registrar-te en la web. D’aquesta manera podrem veure que estàs participant en la campanya i podrem mesurar fins on arriba la solidaritat durant GivingTuesday.

 

Completa el teu perfil

Una vegada hagis completat el registre, és important que completis el teu perfil. D’aquesta manera podràs realitzar les teves accions en funció de si ets una empresa, un ciutadà, una ONG o un centre educatiu.

 

Publica el teu projecte

Ara ja pots publicar el teu projecte! Depenent del tipus de projecte que vagis a realitzar podràs seleccionar un tipus de categoria i els teus objectius a complir.

 

Amb aquests passos ja formaràs part de Giving Tuesday. Ara tan sols queda donar a conèixer el teu projecte per a poder aconseguir el suport més gran possible.